Vision

Vision
Efter to krigslives med vikinger, kristne og gobliner vil vi gerne lave et Krigslive som er tilbage til starterhæren Kejserriget. Derudover introducerer vi en tredie hær, nemlig lejetrophæren. I denne kan spillere, som gerne vil have mere kreativ frihed end hvad Kejserriget kan tilbyde, deltage. Det kan være alt fra en enhed med krigsmaskiner til en gruppe elvere. Se mere her.

Til at sørge for leje-enhederne kommer i kamp i alle slag, laver vi et system hvor leje-enhederne har en intern konkurrence om hvem som bliver valgt først og betalt mest. Ingen vil vælges sidst og der er stor ære og mange penge i at blive valgt først.  (Mere om dette tilgår)

Vi ønsker at Krigslive X skal være stort og effektivt. Vi skal tage de gode ting fra de tidligere krigslives og bygge videre på dem, og på samme tid arbejde med de dele som historisk har haltet en smule.

De ting vi vil fremhæve er:

  • Samler miljøet: KL er en super katalysator til møde mellem foreninger og gavner dansk rollespil meget. Dette skal fordres.
  • Visuelt flot: Vi vil arbejde på at skabe scenografi som vil skabe endnu mere stemning end det høje niveau som spillerne bringer.
  • KL er for alle: Kravene for at deltage til KL er lave og det er en rigtig god ting som skal holdes fast i.
  • Mediedækning: KL har de seneste gange været rigtig gode til at få mediedækning. Vi vil arbejde for denne trend fortsætter.
  • Pay and Play mulighed: Det er utroligt let og fleksibelt at deltage. Med tilvalg af mad og telt kan man lade arrangørerne gøre en del af arbejdet for sig.

 

Nye Tiltag  

Ingame
Til en del af de tidligere Krigslives har det været et problem at en del af spillerne ikke var ingame under hele spillet. Dette forstyrrede de andre spillere og har skabt megen frustration. Vores analyse er, at det er fordi der ikke er nok at spille om. Mange af spillerne kommer for at slås og når slaget er slut er det eneste spil man kan få, indlevelse i lejerspil.

Vi ser løsningen på dette problem som todelt:

  1. Vi vil designe spilelementer som kan aktivere disse spillere når der ikke gøres klar til kamp eller kæmpes.  Herved gøres det attraktivt at være ingame. Det kan være alt fra handel med lejetropper til blood bowl turnering. Hvad det eksakt bliver, er ikke besluttet endnu.
  2. Vi forventer at der spilles rollespil til krigslive. Derfor har vi sat en række krav op som spillerne til Krigslive X skal følge. Læs mere her.

Samarbejde med butikker
Vi vil bruge vores netværk til at forhandle fordelagtige tilbud med leverandører af våben og rustning så deltagere til KL (og medlemmer i Bifrost) kan få gode tilbud på udstyr så KL kan blive endnu flottere. Der har været tilbud tilknyttet til krigslive før, men ikke noget som har været motiveret af arrangørerne. Vi vil arbejde målrettet på at der er så mange og så gode tilbud som muligt. Allerede nu kan man købe med 20% rabat hos densorteridder.dk frem til d. 4/1 2014 hvis man har billet til Krigslive X!

Samarbejde med Krigshjärte i Sverige
I Sverige er der et stort og sundt miljø omkring Krigshjärte scenarierne. Vi vil forsøge at få svenske regimenter til at deltage i Krigslive. Udstyr-og kostumeniveauet er meget højt og der er meget fokus på rollespil. Vi så gerne at KL kom ud over Danmarks grænser og at vi er sikre på at både svensken og vi kan lære meget af hinanden.

Erfaringsudveksling
Vi har ikke tænkt os at tro vi er de bedste til at arrangere krigslive. Vi kommer at være i konstant dialog med erfarne KL-spillere og KL-arrangører så deres viden vil komme KL X til gode.

Den tredje hær
Med lejetropperne håber vi at kunne skabe flere ting:

  • Kreative regimenter: Når de to basishære er Kejserriget, så er der ikke så meget fleksibilitet til de spillere som elsker at bygge grej og lave specielle enheder. Vi håber lejehæren kan fordre lige så stor diversitet i enhederne som man ser i f.eks. Dogs Of War bogen.
  • Fleksibilitet: Krigslive har før lidt under den ene side var stærkere eller bedre organiseret end den anden. Dette kan modarbejdes ved at vi har enheder der frit kan skifte side og derved styrke den svageste side, så vi får flere slag som er dynamiske og sjovere for alle. Derudover deler vi først de to Kejserrige hære når vi nærmer os scenariet. Dette vil også hjælpe på at skabe bedre afbalancerede hære og forhåbentlig sjovere slag.
  • Mere rollespil: Ved at de to Kejserrigehære skal ud og hyre enheder, er der mere at spille om mellem slagene. Hvordan det kommer til at virke i praksis er ikke designet færdigt men det bliver ikke staben som står for denne forhandling. Spillet skal spredes ud.